16 mars 2014

#Bloggkommentar100

Jag har tänkt på det här med #blogg100 och varför man hänger på det. Det kan vara en utmaning och ett sätt att få igång bloggandet. Mig personligen passar det inte eftersom jag inte kan skriva enbart för skrivandets skull. Jag skriver när jag har något att säga. Det är inte säkert att det infaller varje dag och därför skulle det för mig bli en hel del inlägg som inte säger något. Den som läser min blogg vet att det istället blir ganska långa inlägg när jag väl skriver något. Där är vi olika, men det här är min anledning till att jag inte hängt på bloggandet i 100 dagar på raken.

Det jag däremot kan bli lite irriterad över mig själv är att jag är dålig på att kommentera andras bloggar. Inte för att jag inte har något att säga, för det msta jag läser väcker tankar på något sätt. Nej det blir snarare eftersom jag... bara inte gör det och jag har ingen vettig förklaring till det. Alltså tänker jag vända på det hela. Jag kör en #kommentar100 istället. Vill vi göra oss lustiga så kan vi säga att jag flippar #blogg100 eftersom det nu är jag som gör det här.
Jag vet att jag gillar att få kommentarer på mina inlägg. Jag förmodar att andra gör det också. Många gånger kommenterar jag på twitter, men det sjunker snabbt undan. Så uppdraget är antaget. Det blir (minst) 100 kommentarer på 100 dagar. Jag tror att det kommer att få mig att fundera ännu mer över innehållet i bloggar och att låta det ta en extra vända innan jag surfar vidare. Det i sin tur kommer ge mig själv mycket mer också. Kollegialt lärande är det absolut.



2 kommentarer :

  1. Bra tanke Karin! Jag försöker göra detsamma och märker att det blir mycket uppskattat när jag skriver en kommentar som inte bara är allmängiltig utan som visar att jag läst och reflekterat!

    SvaraRadera